Tuesday, June 7, 2011

Salam untuk keluarga dari Paka

Selasa 7 June 2011
Masuk hari nie dah 4 hari aku berada di Paka Terengganu. Bulan June ini kelihatannya bulan takde kat office. Bermula dengan 1 June di Loji Penapisan Air Hulu Langat milik Puncak Niaga.Kami antara orang yang menyebabkan hampir 1 juta pengguna di lembah Kelang tiada air.
kemudian pada 2 June berada di Stesen Janaelektrik Sultan Abd. Aziz Kapar untuk membantu rakan dengan membuat investigation atas barang yang aku mempunyai kepakaran untuk melebong.
Jam 4 pagi pada 4 June aku sudah ada di jalan menuju ke Paka. Subuh di R&R Temerloh dan masuk safety briefing jam 9 pagi di Paka. Aku akan berada disini sehingga esok Rabu 8 June. Perancangannya esok setelah selesai kerja terus pulang ke Putrajaya.
Khamis pagi aku perlu ada di Malakoff office KL Sentral untuk meeting. Kebetulan, Technical Support Manager di Malakoff ini adalah senior aku di Universiti. Senang kautim. Sabtu 11 June baru aku ada masa untuk keluarga. Perancangan kami ke Sri Lanka perlu diteruskan walaupun macam malas aje nak gi.Booking dah bayar.
Tengah hari semalam semasa kerja aku ingatkan Cik Yah -sms "Hari ini mengajilah.kan tak jadi balik kg..hehehe Just gentle reminder to my feveret wife".(kata favourite tu kami aje yg tau dari mana datangnya)..
Cik Yah reply : Tau aje aku malas..Hahaha.
Aku reply: sms@ call ustazah skrg ye..Just duduk2 nie teringat pulak...nasib baik aku ada remote control dan six sense.
Senyap2 aku pun sms ustazah-minta dia datang mengajar walaupun cik Yah dah beritahu aku yang dia telah sms tapi Ustazah belum reply.
Tengah malam jam 2 pagi sms masuk 2 kali. Aku cuma lihat selepas subuh kerana aku dah lena di ulik selimut purple di hotel budget di Pekan Paka ini.SMS dari Cik Yah, MMS aku- I love You dan satu lagi I miss You. Itu lah kami,kalau berada berjauhan selalu sayang,rindu randa...Oleh kerana aku tak berapa romantik, aku biarkan sahaja MMS tu,tapi ku tulis di dalam blog ini dan umumkan yang aku juga sayangkan Cik Yah dan keluarga.
Selamat hari lahir untuk anak aku no.3 Muhammad Razif Mikhael yang ke 6 tahun pada 6.June dan selamat menjalani kelas teknik membaca Al-Quran untuk anak aku no.1 Muhammad Rashman Mizan di Masjid Sultan Mizan Zainal Abidin (Masjid Besi). Salam sayang dari ayah di Paka.

No comments:

Post a Comment