Monday, June 6, 2011

Cokelat untuk keluarga dari Gopinggen.

29th April 2011
Hari ini aku perlu menaiki train sejauh 200km keutara Munich menuju kebandar kecil dipanggil Gopinggen. Bandar ini juga kira-kira 40km ke selatan stuggart. - City of Mercedez Benz.
Rakan aku yang berdarah India adalah warga German. Aku tak pernah bertanya berapa lama dia dah tinggal di sini, tapi yang pasti beliau sudah berkeluarga dan berniaga disini sejak sekian lama. Beliau boleh dikatakan sangat berjaya dengan membeli beberapa hartanah di beberapa tempatdi sekitar Gopinggen termasuk 1 hotel sederhana disebuah kawasan industri disini. Dia juga yang aku propose supaya membantu aku membeli sebuah syarikat di Shah Alam yang akhirnya tidak menjadi kenyataan atas sebab-sebab tertentu.
Kami sememangnya sering in contact kerana beberapa barang untuk keperluan business aku ambil disini.
Beliau masih mengekalkan budaya Asia dengan sangat menghormati tetamu, membelikan aku buah tangan – cokelat Hanutta untuk anak-anak. Membawa aku makan di restoren terbaik di pekan kecil ini. Aku heran Cokelat Hanutta ini smapai sekarang takde lagi kat KLIA.. Milka dah lama masuk..
Dulu, mereka membelikan aku satu permainan keretapi yang sangat terkenal dari daerah ini bernilai ribuan ringgit. Masa adik ipar aku mengandung dan teringin memakan Hanutta ini, aku minta dia poskan Hanutta tu dari German..
Inilah untungnya ramai kawan- dapat makan free. Orang berbudi kita berbahasa- orang memberi kita merasa.
Danke Hr XXXXX.

No comments:

Post a Comment