Thursday, May 5, 2011

Fruitful meeting



Aku sampai Milan dalam pukul 10 malam 26.April dari Pisa – La Spezia – Genova. Aku melalui bandar peranginan pesisiran pantai yang cantik dan menawan berdesignkan ala-ala mediterranean.
Aku terus check in di Hotel berbintang 3- Flora Hotel yang berdekatan dengan Milano Centrale train station. Ini untuk memudahkan aku pergi meeting di Bollate dan Cormano keesokan paginya
Sampai di hotel aku membuat beberapa point untuk meeting- supaya kalau discussion terkeluar dari point, mudahlah aku membawa mereka ke landasan point aku itu dan menepati apa yang aku hajatkan. Masa itu emas…
Awal pagi aku menelepone Dr. Stefano –prinsipal aku di Milan. Segalanya diatur. Dari Milano Centrale aku menaiki metro ke Cardona kemudian menaiki train ke Bollate.
Aku dijemput oleh Dr. Stefano untuk ke officenya.
Meeting berakhir jam 2 petang dan seorang lagi prinsipal aku menjemput aku ke officenya di Cormano –sekitar 15 minit perjalanan dengan menaiki Alfa Romeo baru beliau.
Alhamdullillah, segalanya berjalan lancar.Apa yang aku nak – aku dapat. Hatta, indonesia market pun aku dapat. Sekarang time aku kena kerja keras lebih dari biasa.
Peluang dan kepercayaan orang kepada aku tak akan aku sia-siakan. Doakan semoga aku berjaya, kerana kalau berjaya cerah masa depan dan business macam nie boleh diturunkan kepada anak beranak. Ramai yang boleh menumpang hasilnya.
Cumanya aku hairan, kenapa kat Malaysia, untuk field aku nie tak ramai orang buat business macam rakan-rakan aku di negara maju nie (baik Germany @ Italy)-mereka adalah manufacturer. Mereka sebenarnya tidak begitu high tech tapi orang nampak macam high tech. Pekerja mereka pun macam aku gak. 10-20 orang.


Tapi yang aku nampak mereka nie really focus pada niche market dan know how, pastu boleh marketkan product mereka serata dunia…Aku rasa kat Malaysia kalau nak buat macam nie kena pakai kabel politik agaknya.
KJ oh KJ tengok-tengoklah kat kami nie….Opppps mungkin Mukhriz Mahathir lagi power kot.

No comments:

Post a Comment